DIY-szablon na blogspot! #1 Nagłówek

10:08


Heii! Dostałam dużo maili z zapytaniem, czy wykonuję szablony na bloga, a jeśli tak to czy mogłabym jeden wykonać dla niego. Nie mam jednak tyle czasu, aby wykonywać tyle szablonów tygodniowo, więc wpadłam na pomysł, aby zrobić taką serię Toutriali, które będą pojawiać się zapewne raz w tygodniu. Oczywiście będę pokazywać w nich jak zrobić szablon na blogspota. Mam nadzieję, ze wiele osób z tego skorzysta .












W pierwszej części pokażę Wam jak wykonać prosty, ładny nagłówek. Do tego będzie Wam potrzebny dobry program graficzny. Ja używam Adobe Photoshop CS6. Niestety nie pamiętam dokładnie skąd go pobrałam ale jestem pewna, że znajdziecie go na stronach typu torrenty czy chomikuj. Oczywiście zamiast Photoshopa możecie użyć GIMP'a, ponieważ chyba wszystkie opcje, które są Wam potrzebne do zrobienia nagłówka tam są. Jeśli już macie odpowiedni program, to zaczynamy!

1. Zbieramy materiały potrzebne do zrobienia nagłówka!
-Wchodzimy na stronę z inspirującymi zdjęciami (moimi ulubionymi są: weheartit.com/ tumblr.com.) i szukamy zdjęć, które nas zadowolą.
-Wybrane zdjęcia zapisujemy na dysku.
-Następnie wchodzimy na stronę, gdzie możemy pobrać czcionkę. Ja wybrałam dafont.com. Gdy znajdziemy odpowiednia czcionkę, pobieramy ją i instalujemy.

-Ostatnią rzeczą, którą będziemy potrzebować są różnego rodzaju teksturki. Takowe mozemy znaleźć np. na deviantart.com 
Teraz, gdy już mamy wszystkie materiały, potrzebne do zrobienia naszych nagłówków, przechodzimy do 2. punktu!
2. Robimy nagłówek!
-Otwieramy program,  w którym zamierzamy zrobić nagłówek. W moim przypadku jest to Adobe Photoshop CS6, tak jak już wcześniej wspominałam.
-Klikamy na "Plik">"Nowy" i wpisujemy szerokość i wysokość w pikselach (ja dałam 960x600)
-Kolejnym krokiem jest dodanie tekstur, które wcześniej pobraliśmy. U mnie to wygląda tak:
-Po tym, otwieramy zdjęcia, które wcześniej pobraliśmy. Mozemy je dowolnie przekształacać, powiększać, obkręcać, wszystko na co macie ochotę!

-Zbliżamy się do końca! Teraz musimy dodać tylko napis, czcionką, którą wcześniej pobraliśmy. Ja zrobiłam to tak:
-Jesli chodzi o sam nagłówek to jest on skończony, jednak osoby, które posiadają photoshopa mają możliwość zmienić również koloryzacje. Ja swoje pobiorę z terriblecrash.blogspot.com/. Pamiętajcie! Zanim pobierzecie, którąś koloryzację, przeczytajcie regulamin! 
3. Zmieniamy koloryzacje? Czemu nie!
-Gdy już pobraliśmy i rozpakowaliśmy koloryzację, otwieramy ją w Photoshopie i nakładamy na nagłówek (jeśli ktoś nie wie jak ją nałożyć, w internecie jest mnóstwo poradników na ten temat)
4. Zapisujemy nasz nagłówek.
-Nagłówki tego typu najlepiej zapisać w formacie PNG, ponieważ ma ona o wiele lepszą jakość niż JPNG.
Mój gotowy nagłówek:

Oraz ten sam nagłówek w innych koloryzacjach:

I to tyle! Mam nadzieję, że post będzie przydatny. Jeśli macie do mnie jakieś pytania, zadawajcie je w komentarzach, a pomogę. Kolejna część już za tydzień!




You Might Also Like

33 komentarze

  1. Bardzo przydatny post ♥
    Jesteś prześliczna :o ♥
    http://kierunek--szczescie.blogspot.com/2015/07/towards-sun.html

    OdpowiedzUsuń
  2. O! Czekam na Tutoriale! Świetne robisz nagłówki, ostatni wariant najlepszy ;)
    ******************************************************************************************
    MOGŁABYŚ MI POMÓC I POKLIKAĆ W 7 LINKÓW W MOIM OSTATNI POŚCIE? Byłabym bardzo wdzięczna! W zamian za poklikanie mogę polecić Twojego bloga lub go zaobserwować :)

    POZDRAWIAM!
    Mój blog-DREAMSSTATION

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo podobaja mi sie zdjecia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dokładnie tak wykonuję nagłówki :D!

    Całuję i zapraszam na mojego bloga :),
    www.FASHIONCAROLINNA.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne zdjęcia i bardzo przydatni poradnik, to dobrze, że są tu tacy ludzie :) http://mylifeismyonlylove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. a wygląd bloga sama robiłaś? :)

    jeżeli masz ochotę na wspólną obserwację to zacznij i daj znać u mnie, z chęcią się odwdzięczę! :-)
    www.similarose.blogspot.com/kliknij tutaj/

    OdpowiedzUsuń
  7. okej, widzę, że wykonanie własne :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł na posty! Takie tutoriale są mega przydatne :D
    Świetnie i przejrzyście opisane :)) Czekam na więcej!
    Super wyglądasz *.*

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. I like your blog!
    Would you like to follow each other?
    Let me know at my page:)

    xoxo

    http://nastyadeutsch.blogspot.ru/

    OdpowiedzUsuń
  10. Przydatny post ;)

    https://blackwhiteandnavyblue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Super post :)
    Bardzo podoba mi się blog i to jak piszesz ! <3
    U mnie nowy post,serdecznie zapraszam.
    Co powiesz na wspólną obserwację ? Daj znać u mnie ♥
    Mój blog-KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo przydatny post ;)
    zapraszam do mnie
    http://stachooowiak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo przydatny post. Oczywiście obserwuje :) http://werooonikaa.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  14. Taki nagłówek świetnie się prezentuje, ciekawy pomysł :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo przydatny post, pomysł takiej serii również :)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  16. Jesteś śliczna *.*
    Fajnie, że pomagasz w ten sposób innym :)

    http://immhfashionblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo przydatny post!
    Również pobieram czcionki z dafont.com :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK!

    KONKURS URODZINOWY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo przydatny post, zawsze się zastanawiam jak polepszyć wygląd bloga lub coś poprawić.
    Mam nadzieję że znajdę tu u Ciebie pomoc, będę wpadać częściej ! :)

    Serdecznie zapraszam do mnie: http://world-of-sandra-anna.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  19. bardzo przydatne informacje
    widac, ze nagłówek to ważna część twojego bloga
    http://szarpana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo przydatny post!
    Śliczne zdjęcia *.*
    W życiu bym nie powiedziała, że masz 14 lat! Wyglądasz na 16 co najmniej :D
    Poszerzając horyzonty - Klik!

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo pomocny post ;) Czekam na następny! Nowy wygląd bloga ŚWIEETNYYY!
    Jesteś śliczna ^^

    olivia-oliwiaa.blogspot.com


    OdpowiedzUsuń

  22. Oi linda!
    Gostei muito de conhecer o seu blog.
    Eu estou achando que ele é muito estiloso, tem uma visualização muito bonita e é cheio de informação útil.
    Dé uma passadinha no meu blog, você vai adora ele tanto quanto eu adorei o seu.
    Se gostar, me siga. Mas se você não gosta.......
    ME SIGA mesmo assim!!! rsrsrs
    Beijokas!!
    http://viciadasemlivros911.blogspot.com.br

    OdpowiedzUsuń
  23. Przydatny post :)
    Zapraszam do mnie :)
    Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  24. Jaki świetny outfit , masz idealną figurę ! :*
    a co do tutorialu na prawdę przydatny

    http://wana-wanaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. I like your blog!
    Would you like to follow each other?
    Let me know at my page:)

    xoxo

    http://nastyadeutsch.blogspot.ru/

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo pomocny post :) Sama z niego skorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetna kurtka :)

    Obserwuję! Za komentarz odwdzięczam się trzema komentarzami i obserwacją, jeśli jeszcze nie obserwuję. Dodatkowo klikam w bannery i linki, jeżeli posiadasz :)
    www.sandrakopko.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Przydatny post :)
    PS: Jesteś z Płocka? To mam do Ciebie 30 km, może kiedyś się spotkamy? :)
    www.daria-mikolajewska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Śliczne zdjęcia 👌 zapraszam do mnie Tusia-malusia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego działania. Dziękuję! ♥